Квизоманија у Светиној гимназији

Дана 27. септембра 2017. године у Свечаној сали Гимназије одржан је други по реду квиз из опште културе за матуранте. Погледајте како је то изгледало и упијте делић атмосфере из интервјуа са проф. историје Александром Поповић.

 

Kако сте дошли до идеје да организујете квиз и кад је био први пут?

На идеју да организујем квиз за наше ђаке дошла сам током прошле школске године, подстакнута, пре свега, тиме што и ја приватно волим квизове и овакав начин провере знања. С обзиром да сам за наше ђаке већ организовала квиз знања о историји Немањића, стекла сам утисак да се и њима свиђа такав начин надметања, али и дружења. Чини ми се да се нисам преварила, јер је већ за први квиз, који је одржан априла ове године, било пријављено 15 екипа, односно 60 такмичара, а многи који су се касније пријавили нису добили прилику да се такмиче, због ограниченог броја места у Свечаној сали.

Можете ли појаснити концепт квиза и из којих се области састоји?

Квиз је замишљен у духу паб квизова који су последњих година веома популарни  у Новом Саду. На тим квизовима редовно се такмичим са или против својих бивших ђака, ученика наше Гимназије, који су у међувремену постали прави квизомани, па их често можемо видети и у познатим телевизијским квизовима. Концепт квиза је такав да се такмиче  четворочлане екипе из области историја, географија, књижевност, опште знање, филм, музика и спорт. После сваке области прегледају се одговори екипа, тако да можемо да пратимо и стање на табели до последње игре. Област музика је специфична, пошто такмичари имају задатак да препознају задату мелодију, односно групу или певача који је изводи, као и назив композиције.

Како се бодују одговори?

Бодовање је једноставно, свако одговор носи један поен, осим из музике, где се добија по пола поена за назив песме и извођача.

Ко су све реализатори квиза и које су њихове улоге?

Организација и реализација квиза нису ни мало једноставани, па је велики број ученика, углавном чланова секције из историје, био укључен у читав процес. Тридесетак ученика 4/2, 4/3, 4/4 и 4/9  одељења учествовало је у састављању питања, припреми листића за такмичаре, прегледању одговора, вођењу квиза, а били су и техничка подршка захваљујући којој су учесници могли брзо и прегледно да прате стање на табели после сваке игре. Екипа је била веома уиграна и ефикасна већ и током првог квиза, свако је своју улогу одрадио савршено, тако да приликом одржавања другог квиза, септембра ове године, нисам имала потребе да дајем било какве инструкције, већ сам се потпуно ослонила на моје феноменалне асистенте.

Да ли постоји ограничење броја учесника и да ли постоје правила по којима се бирају?

Учесници оба квиза су били ученици трећег, односно у септембру, четвртог разреда. Ученици сами састављају своје екипе, које могу бити и мешане, из различитих разреда, а формирају их по свом нахођењу, у зависности од тога да ли желе само да се забаве и друже, или састављају екипе са циљем да победе, па бирају „најјаче“ играче. Посебно интересантно је било учешће професорске екипе у првом квизу, а такође, неки професори су били чланови и других такмичарских екипа. Ова врста надметања била је веома симпатична, а шале и коментари добронамерни и позитивни.

Који је циљ ове ваннаставне активности?

Овом ваннаставном активношћу остварује се више циљева. Пре свега, ученицима се пропа-гира овакав вид дружења као могућност да у опуштеној и позитивној атмосфери проведу своје слободно време, а да при том нешто ново науче или покажу своје знање. С обзиром да је гимназија установа која подстиче развој опште културе младих људи, квизови су идеалан начин за то. Негујући тимски и такмичарски дух, ученици имају прилику да искажу своје знање из различитих области, али и да покажу у којој мери су опште информисани, што је за матуранте и својеврсна припрема за даље школовање.

Какви су утисци учесника и какви су Ваши лични утисци?

Моји утисци су више него позитивни. Оно што ми је била посебна сатисфакција је то  што сам заједно са својим ђацима успела да покажем да су гимназијалци заинтересовани и за овакву врсту активности и да им само треба дати праве подстицаје, како би имали прилику да се покажу у правом светлу. На основу разговора са учесницима и публиком, закључујем да су и они задовољни, а посебно на основу тога што се већ распитују да ли ће бити прили-ке за реванш.

Да ли планирате још неки квиз до краја школске године? Да ли постоји могућност орга-низовања неке сличне активности у будућности?

Мојим матурантима и такмичарима сам већ обећала завршни квиз пред крај школске године, када ће се наше дружење већ полако приводити крају. Генерално, ова генерација матураната је била веома вредна и инспиративна,  током протеклих година  реализовали смо различите креативне пројекте и идеје, а ово је прилика да на леп начин заокружимо наше четворогодишње дружење. Наравно, волела бих да се идеја допадне и млађим ученицима, па ћемо и њих полако уводити у ову врсту активности.

 

 

                                                                                                                                                                                 Ања Ковачевић, IV9